A vizek világában határok nélkül

2022. május 29.

2022. május 22. és 26. között az Ady Endre Líceum IX.E osztálya Vári-Nagy Enikő osztályfőnöknő és Buna Boglárka tanárnő kíséretében, a Debreceni SZC Vegyipari Technikum által kezdeményezett, A vizek világa témájú Határtalanul! projekt keretén belül 5 napos kiránduláson vett részt Debrecenben és Hajdúszoboszlón.

A vasárnap délutáni Hajdúszoboszlóba való érkezésünket - a szálláshelyek elfoglalása után - a debreceni vendéglátóinkkal együtt városnézés követte a híres üdülőhely utcáin.

Hétfőn, az első Debrecenben töltött napunk során, a Debreceni SZC Vegyipari Technikum igazgatója, Szabó Zoltán és a programfelelős tanár, Kerekes Tímea, körbevezettek az iskolában, ahol megismerkedtünk az ottani diákokkal, betekintést nyertünk az iskola életebe. Közös városnézés során megcsodáltuk Debrecen szép épületeit, utcáit.

A keddi legfontosabb programunk a híres Déri Múzeum látogatása volt, rácsodálkoztunk az egyiptomi sírkamrára, a szamuráj udvarházra, a képtárban található lenyűgöző festményekre. Munkácsy Mihály Krisztus szenvedéstörténetét feldolgozó monumentális trilógiája mély benyomást keltett bennünk.

Szerdán Szabó Zoltán igazgató úr a termál és ásványvizekről tartott kiselőadása után vetélkedőn vettünk részt, melynek során sok új információval gazdagodtunk a vizeket illetően. Kellemes uzsonnázás után elindultunk a nagyerdei Békás-tóhoz, majd meglátogattuk az Agóra Tudományos Központot, ahol izgalmas kémiai kísérleteket végeztünk, és a mechanikai hullámokról és a hangról tartott előadáson vettünk részt. Természetesen a botanikus kert sem maradhatott ki a sorból, így a szállásra való visszatérés előtt oda is elsétáltunk. A fárasztó napot egy megérdemelt szoboszlói fürdőzéssel zártuk.

Tartalmas, hangulatos, izgalmas programokkal dúsított kirándulásunk utolsó napján, csütörtökön már csak egy hajdúszoboszlói sétára volt időnk hazautazásunk előtt.

Zöld hét

Órarend

Ady 250

Egy polc, egy könyv

A könyvtáros ajánlata

"...nem is lehetünk más célra ebben az életben, mint hogy megismerjünk mindent, amennyire lehetséges: a tarka és zegzugos világot, a megbocsátandó embereket, az egymásra morgó népeket; s amikor mindent megismertünk, amennyire lehetséges, akkor visszamenjünk oda, ahol otthon lehetünk." Tamási Áron